Rijksarchief in België

Ons collectief geheugen !

FR | NL | DE | EN
Menu

Moeilijkheden bij opzoekingen in onze zoekrobotten? Enkele aanbevelingen

Texte petit  Texte normal  Texte grand
12/09/2017 - Digitalisering - Divers - Algemeen Rijksarchief

Sinds de Windows update van eind juli 2017 krijgen we regelmatig meldingen van problemen bij opzoekingen in onze zoekrobotten en vooral dan bij het raadplegen van afbeeldingen. We raden je in eerste instantie aan om je Adobe Flashplayer te updaten. Lees verder voor meer aanbevelingen.

Ondervind je moeilijkheden bij het surfen in onze zoekrobotten sinds de Windows update van eind juli 2017 en/of browser updates? Dan raden we je volgende stappen aan:

  • Doe regelmatig een update van je Adobe Flashplayer en eventueel van Javascript, in functie van de internetbrowser waarmee je werkt. Richtlijnen voor updates vind je op de website van Adobe.
  • Probeer tijdelijk eens een andere internetbrowser (Internet Explorer, Mozilla Firefox, …) uit.
  • Controleer of je internetbrowser automatisch Adobe Flash Player accepteert. Als dit niet (meer) het geval is (bijvoorbeeld met Google Chrome), activeer dan zelf Flash Player binnen je browser: Google Chrome - Internet Explorer-  Microsoft Edge - Mozilla Firefox - Opera - Safari
  • Denk eraan om je computer opnieuw op te starten zodat alle updates effectief uitgevoerd worden en de installatie vervolledigd wordt.
  • Blijft het probleem aanhouden? Dan ligt de oorzaak mogelijk bij de instellingen van je firewall/antivirusprogramma. Websitegebruikers met een Avast-antivirus lieten ons weten problemen te ondervinden met de firewall. De oplossing is in dit geval om de firewall uit te schakelen, maar vergeet niet om hem na je opzoekingen weer te activeren, om elke risico op hacking te vermijden.

Eind 2017 zal het Rijksarchief een nieuwe hosting-provider hebben. Vanaf dan zullen de zoekrobotten niet meer met Flash-software werken en zullen bovenvermelde ingrepen allicht niet meer nodig zijn. Ook de problemen met de surfsnelheid zouden dan van de baan moeten zijn. Na de verandering van provider zullen de registers van de burgerlijke stand een update krijgen.

Wil je bijkomende informatie? Stuur een mailtje naar onze dienst Digitalisering.

Aan al onze trouwe websitebezoekers: dank voor jullie geduld en onze excuses voor het ongemak!

Lees meer

Deze tekst delen:
www.belspo.be www.belgium.be e-Procurement